Klas 1: Sneeuwwitje en Rozerood
Introductie

Deze muziekles sluit aan bij het sprookje Sneeuwwitje en Rozerood. Na het vertellen van het sprookje kun je deze muziekles als verwerking van het verhaal doen.
Zingen
Er was er eens een bruine beer

2. Totdat hij bij een huisje kwam, klop, klop, klop.
Hij was daar welkom, at zich rond, smik, smak, smek.
3. Twee zusjes speelden bij de haard, knus en warm.
Ze werden vriendjes in dat huis, schoon en rijn.
4. De boze dwerg die is niet meer, zonder baard.
De beer is weer een mooie prins, hiep, hoezee!
Bewegen
Couplet 1: Dansen op de eigen plek, als een beer, rond en om.
Couplet 2: Met je vuist kloppen op een denkbeeldige deur en doe een denkbeeldige lepel in je mond.
Couplet 3: Handen wrijven bij knus en warm en de bezem vegen bij schoon en rijn.
Couplet 4: Schudden met je hoofd met je wijsvinger in de lucht en twee handen in de lucht bij hiep, hoezee.
Instrumenten
Variatie 1:
Geef een aantal kinderen boomwhackers: D en A. Bij de drie lange tonen aan het einde van de regels mogen die kinderen in het ritme meespelen.
Variatie 2:
Zoals boven maar geef nu ook een aantal kinderen een handtrom. De lange tonen van de eerste regel wordt nu meegespeeld met de handtrom en de lange tonen van de tweede regel door de boomwhackers.
Varieer gerust met andere instrumenten!
Andere lessen
- Groep 3/4, HerfstDe voorraadkast
- Klas 1: De KikkerkoningDe Kikkerkoning
- Klas 1: Peter en de WolfPeter en de Wolf
- Klas 1: Sneeuwwitje en RozeroodSneeuwwitje en Rozerood
- Klas 2: De egel en de haasDe egel en de haas
- Klas 2: Het ritme van de weekHet ritme van de week
- Klas 2: Vraag en antwoordVraag en antwoord